22 yılda 14 hükümet gördü hâlâ bitmedi

AKP hükümetinin şerit sayısını 1 gidiş 1 gelişten, 3 gidiş 2 gelişe çıkaracağı yol inşaatı bu kez 3. köprü inşaatı dolayısıyla gecikiyor.
2003’te projeyi devralan Makyol ödeneksizlikten şikayet etti.

İlk kez 1993 yılında Demirel hükümeti tarafından ihale edilen ve 2003 yılında AKP iktidarında Makyol’a devredilen  45 kilometrelik Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören yolu, 14 hükümet eskitmesine rağmen tamamlanamadı.

İstanbul Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören Yolu “Türkiye’de olur böyle şeyler” dedirten bir yol hikayesine dönüştü. 1993 yılında Süleyman Demirel’in başbakan olduğu dönemde ihaleye çıkan ve bugüne kadar 14 hükümet eskiten yol, 22 yıl geçmesine rağmen hâlâ bitmedi.

O yıllarda 248 milyon 439 bin dolar değerle tamamlanacağı tahmin edilen yol, yüklenici firma değiştirilmesine rağmen bir türlü ulaşıma açılamadı. 1994 yılında ihaleyi alan Hazinedaroğlu İnşaat, 2003 yılında projeyi Makyol İnşaat’a devretti. Makyol İnşaat ise ödeneksizlik nedeniyle yolu bitiremediklerini iddia etti.

YAVAŞ İLERLİYOR ÇÜNKÜ…

Makyol İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Çebi, ihaleyi devraldıkları 2003’ten 2009’a kadar AKP hükümetlerinden yol için ödenek alamadıklarını, bu yüzden işin yavaş ilerlediğini söyledi.

Çebi, yolu devraldıktan sonra Acil Eylem Planı kapsamında AKP hükümetinin şerit sayısını 1 gidiş 1 gelişten, 3 gidiş 2 gelişe çıkardığını hatırlatarak, “2008’den sonra bu yol için hakkediş verilmeye başlandı. Bunların hepsi kayıt altında. Bize küçük küçük ödeme yaptılar. Yolun hızlanması ise 2009’da yeni havaalanı yoluyla birlikte oldu. Şu an yol inşaatının yüzde 90’a yakın bölümü bitti” diye konuştu.

Üçüncü köprüye bağlanacak olan yeni çevreyolu kavşaklarını yapacaklarını da belirten Çebi, “Şu an üçüncü köprüye bağlanan çevre yoluyla kesişen kavşaklar için yolun bir noktaya gelmesini bekliyoruz. Bunlar tamamlandıktan sonra 2 yıl içinde yolu hizmete açabileceğimizi tahmin ediyoruz” dedi.

SÜREKLİ KAZA OLUYOR

Ölümlü kazaların meydana geldiği Hasdal-Kemerburgaz yolunda geçtiğimiz günlerde bir hafriyat kamyonu balık restoranına girdi. Göktürk yönüne giden Ergün Öncü yönetimindeki 34 LDT 86 plakalı hafriyat kamyonu, kontrolden çıkarak, önce yol kenarında bulunan reklam tabelasına çarptı.

Hızını azalmayan kamyon, yol kenarındaki balıkçı restoranının otoparkında bulunan 2 araca çarptıktan sonra, restoranın mutfak bölümüne girdi. O sırada mutfakta çalışmakta olan 29 yaşındaki Okan Al adlı işçi, hayatını kaybetti. Yolda sık sık kaza olması bölge halkı tarafından protesto ediliyor.

BÜGÜNE KADAR 178 MİLYON LİRA ÖDEME YAPILDI

İstanbul’u kuzeyden Kırklareli, Edirne üzerinden Avrupa’ya bağlayan devlet yolu güzergâhında yer alan 45 kilometre uzunluğundaki mevcut  ‘Yassıören Ayrımı- Kemerburgaz-Hasdal Yolu’nun ihalesi 1993 yılında kararlaştırıldı, 1994 yılında ihaleye verildi. İhaleyi alan şirket işten vazgeçti. 2010 yılında ise iflas etti. Makyol İnşaat 2003 yılında işi devraldı.

İhale edildiği yılda Hasdal Kavşağı-Göktürk yolunun yapılması planlanan güzergahta, 2003 yılı sonuna kadar 45 milyon lira harcama yapıldı. 2003’te işi Makyol devraldı. Makyol’un işi almasının ardından AKP, yolu Acil Eylem Planı kapsamına aldı. 2003’ten 2009’a kadar Makyol’a 178 milyon lira ödendi.

Kaynak: Bora Erdin/Sözcü

    :

    :

    :

    :

    "22 yılda 14 hükümet gördü hâlâ bitmedi" hakkında Tweetler

    DİĞER GÜNDEM HABERLERİ