Obama'nın saha direktöründen seçim tüyoları!

ABD Başkanı Barack Obama'nın seçimdeki Ulusal Saha Direktörü Jeremy Bird'den siyasetcilere önemli bir uyarı geldi.
Seçim kampanyalarında kullanılan iletişim stratejilerinin tartışıldığı “Hedef: Hedef Kitle” konferansı İstanbul The Ritz Carlton Otel’de yapıldı. Konferansa konuşmacı olarak, Barack Obama’nın 2012 Başkanlık seçimlerinde Ulusal Saha Direktörü olarak görev yapan Jeremy Bird de katılarak, siyasetçilere, “Size oy vermeyeceğine emin olduğunuz kitle ile boşa vakit harcamayın” önerisinde bulundu. Bird, Obama’nın seçim kampanyasının tüyolarını da izleyenlerle paylaştı.

Element Strateji Yönetimi ve Danışmanlık tarafından düzenlenen konferansta, başta ABD Başkanı Barack Obama’nın Dijital Kampanya ve Ulusal Saha Direktörleri olmak üzere, siyasal iletişim alanında uzman birçok yerli ve uluslararası uzman konuşmacı yer aldı. Etkinliğin açılış konuşmasını, Element Strateji Yönetimi ve Danışmanlık Ltd. Şti’nin Kurucusu, Pollie Ödüllü Siyasal İletişim Danışmanı Dr. Gülfem Saydan Sanver yaptı.

JEREMY BIRD: İYİ BİR KAMPANYA İÇİN GÜÇLÜ BİR ADAY, SOMUT MESAJLAR GEREKİYOR

Fortune dergisi tarafından geleceği şekillendirecek en etkili 50 yönetici arasında gösterilen ve 2012 seçimlerinde ABD seçim tarihindeki en büyük gönüllü organizasyonunu kuran, Barack Obama’nın Ulusal Saha Direktörü Jeremy Bird, başarılı bir kampanyanın, iyi bir aday, güçlü ve somut mesajlar, dijital ve saha çalışmalarının entegrasyonu sonucu oluştuğunu ifade etti.

Oy kullanan milyonlarca seçmene ortak bir mesaj iletmek gerektiğinin altını çizen Bird, seçim kampanyalarında yerel aktörlerin önemine değindi. Her gönüllüden bir ‘lider’ yarattıklarını anlatan Bird, merkezden çıkan mesajın bölge liderlerinden gönüllülere, oradan da oy kullananlara iletildiğini vurguladı. Bu nedenle, sahaya çıkan kişilerin eğitilmesi gerektiğine işaret eden Bird, “Kaç kapının çalındığı önemli değildir. Önemli olan, ne kadar iyi iletişim kurulduğudur, niteliktir. İletilmesi gereken ortak mesajları, insanların adanmışlıklarını gözeterek vermeliyiz” şeklinde konuştu.

Berber salonlarından ibadethanelere kadar siyasetin konuşulduğu her yere girilmesi gerektiğini belirten Bird, “Berberi yanınıza çekebilirseniz, siyasetin konuşulduğu bu yerlerde daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz” dedi.

“Size oy vermeyeceğine emin olduğunuz kitle ile boşa vakit harcamayın” önerisinde bulunan Bird, “Kararsız seçmenin kim olduğunu analiz etmek gerekiyor. Geçmişte sağa mı, sola mı oy vermiş. Bu analizden sonra, bu kimselerle iletişime geçtik. Karasız seçmeni ikna etmeye çalıştık” diyerek, Obama’nın seçim kampanyasının tüyolarını izleyenlerle paylaştı.

GREENBERGER: DÜNYADA NE OLUP BİTİYORSA, TWITTER’DA DA OLUYOR

Konferansa Singapur’dan canlı video bağlantısıyla katılan Twitter Asya Direktörü Peter Greenberger de, aylık 500 milyon sabit kullanıcısı olan Twitter’ı “imparatorluğa” benzetti. “Dünyada ne olup bitiyorsa, Twitter’da da oluyor” diyen Greenberger, siyasetçilerin Twitter’ı son derece aktif kullandığı tespitinde bulundu.

Peter Greenberger, Twitter’da daha fazla kişi tarafından takip edilmenin ipuçlarını, “Gerçek bir kişi izlenimi verecek samimi bir ses tonu, görsellerle dikkat çekme yaklaşımı, ana konudan sapmamak, doğru zamanda doğru mesajı iletmek, olabildiğince güncel olmak, geri dönüşleri tahmin ederek paylaşım yapmak ve hashtag kullanmak” diye sıraladı.

Sağlıktan spora, siyasetten çevre sorunlarına kadar çok farklı alanlarda diyalogların hashtag’ler altında sürdüğünü belirten Greenberger, birçok dünya liderinin hashtag’leri verimli kullanarak takipçileriyle etkileşimi sürdürülebilir hale getirdiğini söyledi.

TEDDY GOFF: İNSANLAR ESKİSİ GİBİ CNN İZLEMİYOR, FACEBOOK VE TWİTTER’DA ZAMAN GEÇİRİYOR

2012 ABD Başkanlık seçimlerinde Obama’nın Digital Kampanya Direktörlüğü görevini üstlenen Teddy Goff da, 19 ay süren seçim kampanyası boyunca yüzde 95′i daha önce hiçbir seçim kampanyasında çalışmamış insanlarla çalıştıklarını anlattı. “İnsanlar eskisi gibi CNN izlemiyor, Facebook ve Twitter’da daha çok vakit geçiriyor” diyen Goff, seçim kampanyalarında pozitif bir dil kullandıklarının altını çizdi.

Gelecekte insanların seslerini duyurmak için digital medyaya daha fazla önem vereceklerini belirten Goff, “Türkiye’de 5-10 yıl sonra insanların digital medyaya erişimi daha çok olacak. Digital medyanın etkisi artacak” dedi.

Time Dergisi tarafından “Dünyayı değiştiren 30 yaşın altındaki 30 kişi” arasında gösterilen Goff’un yürüttüğü kampanyada, internet üzerinden 690 milyon doların üzerinde bağış toplandı, 1 milyondan fazla seçmen kaydedildi. Facebook’ta 45 milyon, Twitter’da 33 milyon takipçi toplandı.

AKP’NİN SEÇİM KAMPANYASININ YÜZDE 40′INI DİGİTAL OLUŞTURACAK

Siyasal İletişim Danışmanı Gülfem Saydan Sanver’in moderatörlüğünde düzenlenen panele, AKP’nin seçim kampanyalarını yürüten Arter Ajans’ın siyasal iletişim danışmanı Gökhan Yücel, eski Rusya Devlet Başkanı Boris Yeltsin’in imaj danışmanı, siyasal iletişim uzmanı Igor Mintusov ve Reklamcılar Derneği Onursal Üyesi İzmir Tolga katıldı.

Seçimi ‘sadeliğin’ kazandırdığını dile getiren Gökhan Yücel, 4 aydan bu yana her gün 7 Haziran 2015 seçimlerine hazırlandıklarını belirterek, bu seçimde dijitalin önem kazanacağına değindi. Yücel, “Kampanyanın yüzde 40′ını digitale yükleyeceğiz” dedi.

Seçimlerde pozitif kampanyaların daha faydalı olduğunu belirten Igor Mintusov ise “İnsanlar iyi şeyleri dinlemeye daha eğilimli. Negatiflik insanların sabırlarını zorluyor” şeklinde konuştu.

SOSYAL MEDYA GAZETECİLİĞİ ÖLDÜRÜYOR MU?

Konferansta Bill Clinton’ın Batı Eyaletleri Kampanya Sorumlusu ve Barack Obama’nın Denver/Colorado Anketörü Rick Ridder ve Uluslararası ödüllü anketör Joannie Braden da ‘Hedef kitle nasıl bulunur, uygun içerik nasıl üretilir?’ konulu bir sunum yaptı. Gazeteci-yazar Haluk Şahin, gazeteci Volkan Karsan, Mehveş Evin ve eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel’in katıldığı “Sosyal medya gazeteciliği öldürüyor mu?” konulu bir panel de düzenlendi. Panelde, sosyal medyanın geleneksel gazetecilik üzerindeki etkileri tartışıldı.

“SOSYAL MEDYADAN GELEN MESAJLAR YOL GÖSTERİYOR”

Son yerel seçimlerde sosyal medyayı aktif olarak kullanan CHP’nin Ankara Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mansur Yavaş, “Sosyal medyayı insanlarla kavga etmek için kullanmıyorum. Sosyal medyada sizi sadece sizin gibi düşünenler değil, karşıt görüşte olanlar da takip ediyor. Bu, siyasetçi için çok önemli” dedi.

Sosyal medyayı aktif olarak kullanan bir diğer siyasetçi Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç de, “Seçimlerde kullandık, şu anda da aktif şekilde kullanıyoruz. Günde ortalama 20 çocuktan mesaj geliyor. Buradan gelen mesajlar bana çok yol gösteriyor” dedi.

    :

    :

    :

    :

    "Obama'nın saha direktöründen seçim tüyoları!" hakkında Tweetler

    DİĞER POLİTİKA HABERLERİ

    KARŞI VİDEO
    https://twitter.com/KarsiGazete