Günün Videosu

​Trafik Sigortasında neler oluyor?

Trafik sigortasında son yıllarda yaşanan prim artışları araç sahiplerinin en önemli gündem maddesini oluşturmaya devam ediyor.
KARŞI GAZETE | Haber Merkezi

Özellikle 2015 yılının ikinci yarısından itibaren çok daha hızlı gerçekleşen fiyat artışları herkesin dikkatini bu noktaya çekmiş durumda. 

2015 yılı istatistiklerine göre trafik sigortası yaptıran araç sayısı 15,295,775. Bu rakamın %61’i otomobil, kalanı ise diğer araç türlerinden. 15 milyonun üzerindeki araç için sigortacıların tahsil ettikleri sigorta primi 2015 yılında 6 milyar 561 milyon TL oldu.

Trafik sigortası fiyat artışında sigorta sektörünün dillendirdiği en önemli sebepler arasında şunlar sayılıyor: mevzuattaki boşluklar ve yargı kararları nedeniyle artan vefat ve daimi sakatlık tazminatı ödemeleri, kur artışı nedeniyle artan yedek parça fiyatları, yapılan düzenlemelerle teminat kapsamının artması, kaza sonucu araçta meydana gelen değer kaybının artık sigortadan karşılanmaya başlanması. 

SİGORTACILAR FİYAT ARTIŞINI İSTEMİYOR

Mevcut durumu kriz olarak niteleyen sigortacılar gelişmelerden memnun değil.

Sigortacılar fiyat artışına neden olan sorunların çözülmesini istiyorlar. Ancak bu konuda yapılan geçici düzenlemeler işi daha da içinden çıkılamaz hale getirdi. Sigorta genel şartlarında ve yönetmeliklerde yapılan iyileştirmeler kanunda olması gerektiğinden yargı sistemi tarafından kabul görmemiş ve uygulanmamış. Sektörün düzenleyici kurumu olan hazine Müsteşarlığı ise sorunları kanunda düzeltmek yerine ikincil mevzuat ile ve sektör duyuruları ile düzeltmeye çalışınca bu anlayış işi daha da içinden çıkılamaz hale getirmdi.

Mahkemelere intikal eden davalarda özellikle vefat ve daimi sakatlık tazminatlarında yargının hazinenin ikincil düzenlemelerine itibar etmemesi ve yüksek tazminatlara hükmetmesi sigortacıların geriye dönük ödeme yükünü artırdı ve sigortacılar da bunu primlere yansıttı.

ARAÇ SAYISI ARTARKEN, SİGORTALI ARAÇ SAYISI DÜŞÜYOR

Trafik sigortası fiyatlarının artması son dönemde başka bir tehlikenin de oluşmasına sebep oldu. Bazı araç sahipleri yüksek fiyattan dolayı sigorta yapmamaya başladı.
 
Sigortacılık oranının trafikteki araç sayısının sürekli artmasına rağmen son 3 ayda %2 düştüğü ifade ediliyor. 

EN BÜYÜK PAYI MADDİ HASARLAR ALIYOR



Trafik sigortasından sigorta şirketlerinin 2015 yılında yaptıkları ödemelere bakıldığında en büyük payı maddi hasarlar alıyor. Ödenen hasar toplam 3,8 milyar TL. Yıl içinde henüz ödenmeyip 2016’ya sarkan muallak hasarların toplamı da 4 milyar TL civarında. İki hasar kalemi beraber değerlendirildiğinde resim sigortacılar için pek parlak görünmüyor. Bunu karşılamak için de sigortacılar fiyat arttırmak zorunda kalıyor. Muallak hasarlarda vefat ve daimi sakatlık tazminatının yüksekliği dikkat çekici bir noktaya ulaşmış. Bunun nedeni mevzuattaki boşluklar ve mahkemenin geriye dönük yüksek tutarlarda tazminatlara hükmetmesi.

YÜKSEK FİYATLAR TÜM SÜRÜCÜLERİ ETKİLİYOR

Hasarsız ve dikkatli sürücüler de tüm hasarları ve artan maliyetleri karşılamak için daha fazla prim ödüyor.

karsigazete.com.tr

    :

    :

    :

    :

    "​Trafik Sigortasında neler oluyor?" hakkında Tweetler

    DİĞER EKONOMİ HABERLERİ

    KARŞI VİDEO
    https://twitter.com/KarsiGazete