Dünya Kupası için 2 marka yarışıyor

Dünya Kupası’na üç ay kala spor giyimin devleri Adidas ve Nike, Brezilya ve Arjantin gibi milli takımların mücadele edeceği maçlardaki heyecanına eşlik edebilmek için pazarlama kampanyalarını hızlandırıyor.
Bu yıl Brezilya’da gerçekleşecek Dünya Kupası, 2014’ü futbol yılı yapıyor. Toplam büyüklüğü yıllık 5 milyar dolar olan pazara ise bu iki marka hükmediyor. Futbolun yılına örme futbol ayakkabıları ve yüzde 50 daha hafif t-shirtlerle giren şirketler milyarlarca dolarlık satış hedefl eriyle rekabet ediyor.
Son teknoloji ile üretilmiş futbol ayakkabıları ve formalarının üretiminde pazarın lider üreticisi olmak için yarışıyorlar. Adidas giyen Arjantin’li Messi, Nike giyen yeni Brezilyalı idol Neymar, milyonlarca hayrana ilham vererek satın alma kararlarını ve şirketlerin satışlarını etkiliyor.

Adidas’tan rekor hedef: Futbolda 2.8 milyar dolar
 
Dünya Kupası sponsoru ve 1950’lerden bu yana futbol ayakkabısı üreticisi Adidas futbolu kendi bölgesi olarak görüyor ve sporun diğer dallarında olduğu gibi kendisinden çok daha genç fakat daha büyük ABD’li rakibi Nike tarafından alt edilmek istemiyor. Adidas Dünya CEO’su Herbert Hainer “2013 yılında görmüş ve hakkında yazılar yazılmış olan futbolda güçsüz bir Adidas performansını tamamen unutun. Hainer şirketin rekor bir hedef belirlediğini ifade ediyor. Adidas’ın 2014 futbola ilişkin satışlarının 2.8 milyar dolar olduğu belirtiliyor.
 
Brezilya’nın ve on finalist ülkenin formaları Nike’tan
 
Futbol dünyasına Dünya Kupası’nın 20 yıl önce ABD’de oynanmasıyla giren Nike ise faaliyetlerini hızla büyütüyor. Spor hasılatının 2 milyar dolar olduğunu belirten şirket kendini lider futbol markası olarak konumlandırıyor. Bu yıl Dünya Kupası’nda Brezilya formalarını üretecek olan Nike’ın 32 finalist ülkenin on tanesinin formalarını üreterek rakipleri Adidas ve Puma’ya fark attığı belirtiliyor.

Nike Marka Başkanı Trevor Edwards bu yıl Dünya Kupası’nın tarz sahibi futbolun anayurdu Brezilya’da gerçekleşmesi sebebiyle normalden daha fazla satış gerçekleşmesini beklediklerini dile getirdi. Şimdi Dünya Kupası tüm dünyada yankı bulacak” diye konuştu. Her dört yılda bir gerçekleşen Dünya Kupası ayakkabı tasarımı ve teknolojisi bakımından dünyanın en büyük podyumu haline geliyor ve üreticiler ünlü oyuncuların büyük maçlarda giyerek gösteriye çıkardığı en yeni ürünlerinin yılın geri kalan kısmında en çok satan ürünler olmasını diliyor.

Barcelona futbol takımı oyuncusu Andres Iniesta ve Bayern Münih oyuncusu Mario Götze’nin Nike Magista kramponlarının geliştirilme sürecine katkıda bulunduğu ve oyuncuların kramponda çıplak ayakla oynuyor hissini aradığı ifade edildi. Dünya Kupası kahramanlarına imrenen tüketicilerin Magista sahibi olmak için cüzdanlarından 275 doları (600 liradan fazlasını) gözden çıkartmaları gerektiği belirtiliyor.
 

    :

    :

    :

    :

    " Dünya Kupası için 2 marka yarışıyor" hakkında Tweetler

    DİĞER EKONOMİ HABERLERİ