Ziraat Bankası vatandaşlara komisyon ücretini iade etmedi

Ziraat Bankası Genel Müdürü'nün, “Mahkemeye gitmesinler, komisyon ücretlerini veriyoruz” açıklamasından sonra bankaya gidenler eli boş döndü.
Meclis KİT Komisyonu’nda ele alınan ‘Deli Dumrul’ ücretlerine karşı Ziraat Bankası’na açılan davaların yüzde 400 arttığına dair Sayıştay raporları sunuldu.

Konut, araç ve bireysel kredi çeken vatandaşlara çıkarılan dosya masrafları nedeniyle açılan davaların lehine sonuçlandığı tespit edildi.

Ziraat Bankası’nın 150 ile 500 lira arasında değişen banka komisyon ücretleriyle birlikte mahkeme masrafı ve avukatlık ücretini de ödediği belirlendi. Bankanın kasasından çıkan paranın arttığına işaret eden komisyon üyeleri, acilen bu paraların banka şubelerinden ödenmesini istedi.  

PARA YERİNE DEKONT VERDİLER

Bugün'de yer alan habere göre; Meclis’te alınan kararın ardından parasını almak isteyenler Ziraat Bankası şubelerinde uzun kuyruklar oluştururdu.

Ziraat Bankası Genel Müdürü’nün TBMM KİT Komisyonu’ndaki açıklamasını hatırlatan vatandaşlara, farklı şubelerde farklı muamele yapıldı.

Aynı bankanın bir şubesinde, “Genel müdürün açıklaması tüketici hakem heyetlerine başvurulması yönünde” deyip para verilmedi. Başka bir şube ise “Bize henüz talimat gelmedi.

O yüzden para veremeyiz. Ama sizden aldığımız 300 TL’lik dosya masrafının dekontunu verebiliriz” deyip dekontla gönderdi. Ziraat Bankası yetkilileri, Genel Müdür Hüseyin Aydın’ın açıklamaları çerçevesinde çalışmaların devam ettiğini söyledi.

“HENÜZ BUYURUN PARANIZ DENMİYOR”

Bilgi veren yetkililer, “Komisyon ücretlerinin verilmesi için süreç devam ediyor. Netleşen bir durum yok. Şu anda müşteri şubeye gittiğinde ‘Buyurun paranız’ denmiyor” açıklaması yaptı. KİT Komisyonu üyesi CHP Milletvekili Haydar Akar, “Paraları vereceğiz” açıklamasının önemli ancak yetersiz olduğunu söyledi.

ŞUBELER HEMEN ÖDEMELİ

Paraların şubelerden hemen ödenmesi gerektiğini belirten Akar, “Sadece bunu demek yetmiyor, yarından itibaren vatandaş bankaya gittiğinde gerçekten bu işi çözecek bir memurla karşılaşması, bir görevliyle karşılaşması gerekiyor” dedi.

DİĞER BANKALAR DA UYGULASIN

Ziraat Bankası’nın verdiği müjdeyi biran önce hayata geçirmeye çağıran Tüketici Hakları Derneği Turhan Çakar, “Açıklama yapmak yetmiyor, Genel Müdür’ün acilen şubelere talimat vermesi lazım” dedi.

Meclis’ten çıkan ‘ödeme yapacağız’ kararının diğer bankalara da örnek olmasını isteyen Çakar, BDDK’nın 3 Ekim 2014 tarihli yönetmeliğinin ise buna engel olduğunu kaydetti.

Kaynak: Bugün gazetesi

    :

    :

    :

    :

    "Ziraat Bankası vatandaşlara komisyon ücretini iade etmedi" hakkında Tweetler

    DİĞER EKONOMİ HABERLERİ